Szczególne miejsce w marketingu i reklamie zajmuje grupa docelowa, jaką są dzieci. Wyjątkowość tej grupy wywodzi się z dwóch głównych przyczyn. Po pierwsze, jedyne w swoim rodzaju potrzeby i oczekiwania grupy jeśli chodzi o spędzanie wolnego czasu czy dokonywanie zakupów określonych przedmiotów. Po drugie natomiast duża podatność na efektownie wyglądające gadżety. Większość reklamodawców posiada zatem gadżety dostosowane do potrzeb, oczekiwań oraz gustów dzieci. Do gadżetów o takiej funkcji można też zaliczyć wyroby ceramiczne, które, ze względu na dużą różnorodność, pełnią wiele ról w reklamie.
Jak wspomniano, jedną z tych ról jest wpasowanie się w gust najmłodszych odbiorców reklam. Ceramika reklamowa nadaje się do tego doskonale, ponieważ z ceramiki można wytwarzać bardzo wiele różnych przedmiotów. Jako przykład podać można kubki. Jeśli mają one podobać się dzieciom, powinny albo być wykonane w wyjątkowym kształcie, np. imitować ludzką głowę, zwierzę, itp., bądź też mieć nadrukowane specjalne treści. Nadrukiem może być dla przykładu wizerunek postaci z kreskówki lub filmu animowanego. Jeśli dane dziecko lubi daną postać z bajki, z całą pewnością ceramika reklamowa ozdobiona w ten sposób przypadnie mu do gustu.
Podobnie rzecz wygląda w przypadku talerzy. Również mogą one być ozdobione nadrukami z postaciami z bajek. Ponadto mogą też mieć nadrukowane znane i lubiane wzory, przedmioty, kształty czy formy, jak np. słońce, serce, księżyc, itp. Bardzo lubiane przez dzieci są także talerze (i inne wyroby ceramiczne) z nadrukowanymi zwierzątkami.
Ceramika reklamowa dla dzieci powinna być przygotowana także w odpowiedniej kolorystyce. Powinny dominować barwy żywe, rzucające się w oczy, a także raczej jaśniejsze. Mile widziane jest także łączenie barw tak, aby tworzyły one określone wzory.
W każdym z powyższych przypadków, jeśli dany wyrób ceramiczny jest przygotowany poprawnie, efekt powinien być bardzo pozytywny. Efektem tym powinno być bowiem pozyskanie nowych klientów dla własnych usług.