Brelok to bardzo często spotykana ozdoba kluczy, torebki lub telefonu. Jest przytwierdzany do tych przedmiotów za pomocą specjalnego łańcuszka lub karabińczyka. Przedmioty te cieszą się dość dużą popularnością jeśli chodzi o małe, pożyteczne nośniki reklamowe. Breloki reklamowe, podobnie jak te zwyczajne mogą być wykonane z różnych materiałów. Ważne jest by były one trwałe, a nazwa firmy, logo, czy dane kontaktowe nie ścierały się podczas eksploatacji. Najczęściej spotykane są więc breloki wykonane z plastiku, metalu lub skóry.
Breloki reklamowe wykonane z plastiku są najtańszym rozwiązaniem, przez co taki spotykamy najczęściej na różnych imprezach masowych, kiedy wręczane są przypadkowym przechodniom. Takie tworzywo niestety dość szybko ulega zniszczeniu, ponieważ w momencie ocierania o metalowe klucze powstają rysy, przez co staje się mało estetyczny, a logo firmy ulegnie starciu.
Drugim bardziej wytrzymałym materiałem jest metal. Breloki reklamowe należące do tej grupy są produktami wyższej klasy. Logo możemy wówczas wygrawerować laserowo, co wygląda niezwykle elegancko, a dodatkowo obraz jest wyjątkowo trwały. Breloki metalowe zwykle wręczane są w specjalnie zaprojektowanych pudełkach, co dodaje im klasy, a klient czuje się wyróżniony i doceniany przez daną firmę. Jednak ten typ jest już nieco droższy przez co zwykle otrzymują je pracownicy lub stali kontrahenci.
Najbardziej ekskluzywne breloki wykonywane są ze skóry. Breloki reklamowe stają się wówczas prawdziwym gadżetem dla vipów. Taki brelok, choć nadal służy reklamie wzbudza w kliencie poczucie niezwykłego luksusu, co oczywiście idzie w parze z jego ceną. Dlatego też takie modele dołączane są do droższych inwestycji, na przykład do kluczyków nowo zakupionego auta. W ostatnich latach w skutek coraz większego zainteresowania ochroną przyrody zaczęto produkować breloki z drewna. Ten typ idealnie pasuje do wszelkich akcji ekologicznych i z pewnością jest trwalszy niż plastik, a poza tym mamy świadomość, że został on wykonany w zgodzie ze środowiskiem.